Ontwikkelingspsychologische voorwaarden voor het funcioneren van kinderen in het verkeer.

Auteur(s)
Vinjé, M.P.
Jaar
Samenvatting

This report forms the final part of a larger project on traffic education for young children. The part described here concerns the capacities of young children with regard to the pedestrian task. A number of studies are described, that resulted from the conclusions of a thorough study of the literature. The main conclusion is that the capacities of young children with regard to the pedestrian task are better than expected on a theoretical basis.

Publicatie aanvragen

3 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 22787 [electronic version only] /83/ IRRD 275488
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit van Groningen, Verkeerskundig Studiecentrum (VSC), 1982, 51 p., fig., tab., ref.; VK-82-07

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.