Op twee wielen door de bocht!

Auteur(s)
Bruin, R. de Heerema, P. & Salverda, J.
Jaar
Samenvatting

Local differences in the use of bikes cannot adequately be attributed to analyses on an aggregated level. This research was focussed on direct approach of cyclists and non-cyclists in two Dutch cities: a typical "car-city" (Breda) and a typical "bike-city" (Zwolle). The results show that habit and social safety are prime reasons for car- usage on local, short-distance travel- patterns.

Publicatie aanvragen

2 + 18 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 32144 (In: B 32117 [electronic version only]) /72 / IRRD 847366
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk 1991, Deel IIa: Niet-themabijdragen, p. 493-514, 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.