Optimalisatie van de verkeersongevallenstatistieken (OPTIMA) : eindrapport : deel 1: duurzame productie- en consumptiepatronen.

Auteur(s)
Doom, R. & Derweduwen, P.
Jaar
Samenvatting

Het project OPTIMA of 'Optimalisatie van de verkeersongevallenstatistieken' waarvan het Federaal Wetenschapsbeleid opdrachtgever is, past binnen een strategie om het beleid de noodzakelijke middelen aan te reiken om een verkeersveiligheidsbeleid op te bouwen. Een verkeersveiligheidsbeleid vertrekt van een betrouwbare en minstens representatieve weergave van de onveiligheid. De ongevallengegevens zijn daarbij een essentieel element om beleidsbeslissingen ten aanzien van de verkeersveiligheid te sturen. Het beschikken over betrouwbaar en representatief statistisch materiaal is in deze zin de basis waarop elk verkeersveiligheidsbeleid moet gestoeld worden. Het doel van het project is het verkrijgen van vollediger en meer representatieve verkeersongevallencijfers door het linken van een ziekenhuisregistratie en de bestaande politieregistratie en door het vergelijken van ziekenhuisgegevens en beschikbare politiegegevens. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

8 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20081018 ST [electronic version only]
Uitgave

Brussel, Federaal Wetenschapsbeleid, 2005, 145 p., ref.; CP 39, onderzoekscontracten nr. CP/02/392, CP/F1/391

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.