Optimalisatie van lijngebonden openbaar vervoer systemen.

Auteur(s)
Immers, L.H. Barkey, P. & Hamerslag, R.
Jaar
Samenvatting

This paper deals with a model which can be used for the design, the planning and the evaluation of an urban public transport system. The model can be subdivided into three pars: 1. concentration of traffic flows, 2. design of routes and assignment of service frequencies, 3. evaluation and improvement of the public transport system. The spatial distribution pattern of people and working places, several socioeconomic data and the road network are the main input data. The output of the model consists of a public transport network with routes, frequencies vehicle use and a fair amount of evaluation criteria. The results of some computations with the model are presented using a test network.

Publicatie aanvragen

13 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 22333 (In: B 22301 [electronic version only]) /72/ IRRD 270696
Uitgave

In: Openbaar vervoer, kompakte stad en mobiliteit : Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk (CVS) 1982 : verslag van een bijeenkomst gehouden te Den Haag op 11 en 12 november 1982, p. 735-768, 8 fig., 1 tab., 18 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.