Overzicht campagnes in het fietsbeleid.

Auteur(s)
Bergevoet, L. & Oijen, J. van
Jaar
Samenvatting

Hoe kunnen de instrumenten uit de commerciële marketing vertaald worden naar het fietsbeleid? Die vraag staat centraal in het project Marktgericht Fietsbeleid, dat het Fietsberaad in 2008 heeft gestart. Hoewel het in de marketing om veel meer gaat dan alleen reclamecampagnes, spelen communicatie en promotie wel een belangrijke rol. De praktijkervaring met communicatie- en promotiecampagnes in het fietsbeleid is in Nederland beperkt. Veelal gaat het om bescheiden campagnes met beperkte middelen. Toch kunnen ook deze ervaringen inspireren tot nieuwe ideeën. Bovendien hoeven we het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden. Daarom heeft het Fietsberaad aan XTNT Experts in Traffic and Transport opdracht gegeven om een overzicht te maken van fietscampagnes in het recente verleden. Het resultaat staat in deze publicatie. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

19 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20100133 ST [electronic version only]
Uitgave

Utrecht, Fietsberaad, 2009, 35 p.; Fietsberaad Publicatie ; No. 17

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.