Parkeerverwijssystemen, van geschiedenis tot toepassing.

Auteur(s)
Jogems, A.-M. & Spittje, H.D.
Jaar
Samenvatting

Directed Parking Systems - the road to implementation. As cities have diversified and retail trading times have lengthened, city centres have had to cope with ever increasing amounts of traffic. A result of this heavier traffic is that the provision of on-street parking and car parks is under strain. If there is too little parking, or if the location of available parking is unknown by the motorist, then the time spent searching for an available parking space increases. This searching traffic adds to the overall level of congestion on the roads. Increasing parking provision is not always a viable solution to the problems of traffic and parking difficulties, due to lack of space or prohibitive costs. In these cases, directed parking systems can offer a solution. Directed parking systems are both static and dynamic systems. Depending on the size of the area, location of the direction, offered information and underlying principles, one or both components may be utilised. By implementing these systems, the searching traffic and congestion will be reduced, and the available parking will be utilised more uniformly. This is achieved by providing accurate and reliable information to potential parkers. (Author/publisher) Nederlands abstract: Als gevolg van een diversificatie van functies in steden en een verruiming van winkelopeningstijden hebben stedelijke centra te maken met een groeiende verkeersdruk. Een gevolg van een toenemende automobiliteit is ondermeer een toenemende parkeerdruk langs de openbare weg, op parkeerterreinen en in parkeergarages. Bovendien is sprake van een toenemend zoekverkeer op het moment dat de parkeercapaciteit niet toereikend of niet bekend is bij de bezoeker. Uitbreiding van parkeercapaciteit is, vanwege ruimtegebrek en kosten, niet altijd een oplossing in de strijd tegen verkeers- en parkeerdruk. Een parkeerverwijssystemen kan derhalve uitkomst bieden. Parkeerverwijssystemen kunnen worden verdeeld naar statische en dynamische systemen. Afhankelijk van grootte van het gebied, locatie van de verwijzing, aangeboden informatie en achterliggende principe zal gekozen worden voor één van deze vormen of voor een combinatie. Door het inrichten van parkeerverwijssystemen wordt het zoekverkeer en de verkeerscongestie verminderd en wordt een evenwichtiger gebruik van de parkeerfaciliteiten bewerkstelligd. Dit geschiedt door het leveren van actuele en betrouwbare informatie aan de potentiële parkeerders. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

9 + 7 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20051732 f13 ST (In: ST 20051732 [electronic version only])
Uitgave

In: Duurzame mobiliteit : hot or not ? : 32ste Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Antwerpen, 24 en 25 november 2005, deel 6, p. 1807-1816

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.