Pedestrian post-impact kinematics and injury patterns.

Auteur(s)
Ravani,B. Broughan,D. & Mason, R.T.
Jaar
Samenvatting

In this paper, frontal motor vehicle pedestrian collisions are classified according to post- impact pedestrian kinematics observed in real world vehicle vs. pedestrian accidents. Injury patterns were found to be dependent on the trajectory type in addition to impact severity and characteristics of the vehicle and roadway.

Publicatie aanvragen

1 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 19773 (In: B 19346 [electronic version only]) /84/91/ IRRD 263980
Uitgave

In: Proceedings of the 25th Stapp Car Crash Conference, San Francisco, California, September 28-30, 1981, p 791-822, fig., tab., ref.; SAE Paper No. 811024

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.