Permanente rijstrookvermindering in autosnelwegen. I. Hoofdrapport. II. Bijlagen.

Auteur(s)
Borsje, J.F. & Westland, D.
Jaar
Samenvatting

Geometric congestion on motorway sections mostly starts in road sections where traffic streams diverge or converge. In this report the lane drop effects on the traffic stream have been investigated. Eight different types of lane drops have been investigated; outlining taper drop, ending of climbing lane, ending of overtaking lane, two lane entrance ramp, two lane exit ramp, exit ramp with lane drop, major diverge, and weaving section.

Publicatie aanvragen

10 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 28498 a+b /21 /82 / IRRD 821400
Uitgave

Delft, Technische Universiteit /Faculteit der Civiele Techniek /Vakgroep Verkeer /Laboratorium voor Verkeerskunde, 1989, XVI + 120 p., 41 ref. Rapport No. VK- 2201.301.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.