The postman rings thrice : een onderzoek naar twee kenmerken van Dillman's Total Design Method voor postenquêtes.

Auteur(s)
Hox, J.J. Leeuw, E.D. de & Duijx, A.W.M.
Jaar
Samenvatting

The effect of two important characteristics of Dillman's Total Design Method for mail surveys (personalized cover letters and last reminder by certified mail) were experimentally investigated. A sample from the general population of the Netherlands was used. If the Total Design Method is used the response in the Netherlands is comparable to the response in the United States (± 70%). Both personalization of cover letter and the use of certified mail is important; omission of either one results in a significantly lower response.

Publicatie aanvragen

7 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
941414 ST [electronic version only]
Uitgave

Mens en Maatschappij, Vol. 59 (1984), No. 2, p. 189-194, 16 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.