A practical dynamic network equilibrium model with elastic demand.

Auteur(s)
Kroes, E. & Hamerslag, R.
Jaar
Samenvatting

The paper describes a practical dynamic equilibrium model for simulating car traffic in congested highway networks. The model consists of two main components: an assignment model and a departure time choice model. The assignment model is an improved version of the 3- dimensional assignment in the time- space by Hamerslag, now able to perform equilibrium assignments. The departure time choice model has been adapted from a model by Ben- Akiva, and has been entered into the equilibrium loop.

Publicatie aanvragen

4 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 29338 (In: B 29301 [electronic version only]) /71 / IRRD 825739
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk 1989, Deel II: Overige bijdragen, p. 617-636, 10 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.