Psychologische en verkeerskundige beoordeling van schoolrouteknelpunten.

Auteur(s)
Steenwijk, M. van Linden, L. van der & Molen, H. van der
Jaar
Samenvatting

A description of the traffic aspects and the psychological aspects that are relevant in determining whether a traffic situation is acceptable or not for children of certain age groups is given. In part I, a questionnaire is presented which serves to identify the traffic characteristics of problem situations for both pedestrians and cyclists. Part II contains a description of the traffic tasks which pedestrians and cyclists (not moped riders) have to perform in the main problem situations. A number of results of previous studies are mentioned, concerning the development of psychological capacities in children with regard to the traffic task.

Publicatie aanvragen

10 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 1960 [electronic version only] /81 /83 /
Uitgave

Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1986, 94 p, 75 ref.; VK 86-09 - ISBN 90-6807-051-7

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.