Relatie tussen de wachttijd voor de passagier en de regelmaat in de dienstuitvoering in het stedelijk kollektief openbaar vervoer.

Auteur(s)
Hakkesteegt, P. & Muller, T.H.J.
Jaar
Samenvatting

The average waiting time of passengers at halts is an indication for the quality of the service executed. The quality of a frequent service is maximum if the deviation of regularity is zero. In that case the average waiting time of the passenger is the half of the time table interval time. This paper tells how to calculate the average waiting time by using the terms "time table interval time" and "proportional regularity deviation".

Publicatie aanvragen

5 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 18674 (In: B 18651 [electronic version only]) /72/ IRRD 255856
Uitgave

In: Verkeerskundige Werkdagen 1981, Driebergen, 13 - 14 mei 1981, p. 415-436, 4 graph, 1 tab., 7 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.