Reserved bus lanes on urban freeways: a macro model. Paper presented at the 53rd Annual Meeting of the Highway Research Board HRB, Washington, D.C., January 1974.

Auteur(s)
Levinson, H.S. & Sanders, D.B.
Jaar
Samenvatting

A person-delay model that can be used in determining the feasibility and practicality for instituting a contraflow freeway bus lane in urban areas is developed. The model deals with peak-hour trips. It is shown how planners can easily use it by way of a step-by-step procedure.

Publicatie aanvragen

6 + 7 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 10047 (In: B 7035 S) /72/ IRRD 218687
Uitgave

In: Transportation Research Record TRR No. 513, 1974, p. 1-7, 1 graph., 6 tab., 2 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.