A residential land use prediction model for transportation planning.

Auteur(s)
Golding, S. & Davidson, K.B.
Jaar
Samenvatting

The formulation of a residential land use model used in transportation planning is described. The model relies conceptually on the intervening opportunities model and allows choice of location to be simulated through a variable probability density function. The results of actual data analysis are presented and the suitability of the model in the light of the results is discussed.

Publicatie aanvragen

8 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
A 9818 (In A 9817 [electronic version only]) IRRD 55730
Uitgave

In: Proceedings of the Fifth Conference of the Australian Road Research Board, Canberra, 1970. vol. 5 (1970) part 2, blz. 5 /25 paper nr. 648 Presented at the 5th. conference ARRB, Canberra 1970.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.