A road surface for reduction of tire noise emission. Presented at the international conference on Noise Control Engineering (INTER-NOISE '79), Warszawa, September 11-14, 1979.

Auteur(s)
Sandberg, U.
Jaar
Samenvatting

For most of modern passenger cars tyre noise is dominating the external noise emission for constant speed above ± 40-50 km/h. This means that for free-flowing traffic a reduction of tyre noise is necessary in order to achieve an improvement in traffic noise. Away to reduce tyre noise is to influence the choice of the road pavement.

Publicatie aanvragen

11 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 16437 S /23/93/
Uitgave

Linköping, Statens Väg- och Trafikinstitut VTI, 1979, 9 p., graph., ref.; VTI Särtryck No.45

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.