A road surface for reduction of tire noise emission. Reprint from the proceedings of the 1979 International Conference on Noise Control Engineering (INTER-NOISE 79), held in Warszawa, Poland, 11-14 September 1979.

Auteur(s)
Sandberg, U.
Jaar
Samenvatting

For most of the modern passenger cars tyre noise is dominating the external noise emission for constant speeds above W-50 km/h. Recent studies have pointed out that type of road surface can influence tyre noise as much as, or more than the type of tyre. A porous but not too rough surface might be the optimum to reduce tyre noise emission.

Publicatie aanvragen

7 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 24791 fo /23/93/ IRRD 243193
Uitgave

Linköping, Statens Väg-och Trafikinstitut (VTI), 1979, 9p., 2 fig., 1 graph., 4 ref. Report No.45-1979.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.