Rurale gebieden en duurzame verkeersveiligheid.

Auteur(s)
Meulen, S. van der
Jaar
Samenvatting

In deze bijdrage, die een duet vormt met de bijdrage van Monderman, is de filosofie van Duurzaam Veilig in Friesland getoetst. Tweedeling van het wegennet in hogesnelheidswegen en in rurale gebieden wordt voor wat betreft de rurale gebieden nader uitgewerkt. Gepleit wordt voor een algemene limiet van 60 km/u met uitzondering van wegen die voor een hogere snelheid geschikt (gemaakt) zijn. De rurale gebieden worden door middel van struktuur-ingrepen en door snelheidsverlagende maatregelen (her)ingericht. De gevolgen voor de verkeersveiligheid worden afgelezen van het huidige Friese wegennet en het huidige nivo van ongevallen.

Publicatie aanvragen

4 + 4 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
962034 b [electronic version only]
Uitgave

Leeuwarden, Regionaal Orgaan voor de Verkeersveiligheid in Friesland ROF, 1993, 9 p.; ROF/93/2D

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.