SAFETY EFFECTS OF 30 KM/H ZONES IN THE NETHERLANDS

Auteur(s)
VIS, AA SWOV INST ROAD SAFETY RES, NETHERLANDS DIJKSTRA, A SWOV INST ROAD SAFETY RES, NETHERLANDS SLOP, M CENTRE RES CONTRACT STANDARDIZATION CIVIL & TRAFFIC ENG, NETHERLANDS
Jaar
Samenvatting

Since 1983, Dutch municipal authorities can institute a maximum speed of 30 km/h on roads or in zones within built-up areas. The safety effects of 30 km/h zones are supposed to be positive. In order to be sure about this, the Ministry of Transport has stimulated 15 municipalities to implement a 30 km/h zone and set up an evaluation ofthe safety effects of these zones. The evaluation research is coordinated by the Institute for Road Safety Research (SWOV). The evaluation concerns the changes in traffic flows, opinions of residents, conflicts, and accidents. This paper gives the results of the evaluation. (A)

Publicatie aanvragen

9 + 11 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
I 853675 IRRD 9212
Uitgave

ACCIDENT ANALYSIS AND PREVENTION 1992 /01 E24 1 PAG: 75-86 T5

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.