The safety performance of production vehicles in side impacts.

Auteur(s)
Gabler, H.C. & Hackney, J.R.
Jaar
Samenvatting

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has tested 12 current production cars in a series of controlled side impacts. This paper investigates these differences in safety performance and reports those vehicle design parameters that are key to thoracic side impact protection.From the available data, the study concludes that the design parameter most crucial to occupant protection in side impacts is the door effective padding thickness.

Publicatie aanvragen

14 + 3 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 27344 (In: B 27275 [electronic version only]) /91 / IRRD 801610
Uitgave

In: 10th International Technical Conference on Experimental Safety Vehicles, Oxford, England, July 1-4, 1985, p. 607-619, 6 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.