Safety problems in commercial vehicle handling. Paper presented at the Symposium on Commercial Vehicle Braking, and Handling, Ann Arbor, Michigan, May 5-7, 1975.

Auteur(s)
Strandberg, L. Nordström, O. & Nordmark, S.
Jaar
Samenvatting

Swedish research on the dynamic behaviour of heavy vehicle combinations and proposed regulations on handling performance are reviewed. The research was concentrated on the handling performance in a double lane change manoeuvre studied by means of digital computer simulation. The 10 degrees-of-freedom driver-vehicle simulation model used in these studies was validated by full scale tests.

Publicatie aanvragen

20 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 10382 S /01.1/ IRRD 219531
Uitgave

Linköping, Statens Väg- och Trafikinstitut VTI, 1975, 64 p., fig., graph., ref.; Report no. 82 A.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.