Samen werken aan een veilige schoolomgeving : integrale aanpak op basis van Duurzaam Veilig.

Auteur(s)
Spittje, H.D. & Wansink, D.
Jaar
Samenvatting

In de omgeving van basisscholen is het rond het begin en einde van de lessen vaak een wirwar van kinderen, ouders, fietsen en auto’s. Gemeenten, scholen en ouders schuiven elkaar doorgaans de verantwoordelijkheid toe als het gaat om verkeersonveilige situaties rondom de school. Dit, terwijl de genoemde partijen de oplossing van de problematiek juist moeten zoeken in samenwerking. De publicatie ‘Samen werken aan een Duurzaam Veilige schoolomgeving’ van het Infopunt Duurzaam Veilig Verkeer, biedt een handvat om via samenwerking in tien stappen te komen tot een duurzaam veilige schoolomgeving. Hierbij wordt gekozen voor een integrale aanpak van de problematiek, gebaseerd op de vier pijlers van Duurzaam Veilig. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

9 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20050139 w ST (In: ST 20050139 CD-ROM)
Uitgave

In: Werken aan maximaal effect : Nationaal Verkeersveiligheidscongres NVVC 2004, georganiseerd door ANWB en SWOV, De Doelen, Rotterdam, 21 april 2004, 4 p.

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.