Snel weg met reclame ? : een belevingsonderzoek naar het effect van reclame langs de snelweg. Afstudeerverslag Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer NHTV, Tilburg.

Auteur(s)
Frerichs, J.
Jaar
Samenvatting

This report attempts to investigate whether publicity along the motorway has an effect on the road user's perception of this motorway. The implementation of this investigation can make a first contribution to an appropriate policy concerning publicity along the motorway. With the help of the "Assessment Scale Road Environment" (BWO) and a questionnaire the perception of twenty-four male test subjects has been measured in a laboratory. During the experiment each subject had to drive three times on the model of a motorway with the help of the Viascoop (a computer-controlled simulator).

Publicatie aanvragen

6 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 48 [electronic version only] /83.2 / IRRD 844590
Uitgave

Rotterdam, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK, 1991, 60 p., 25 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.