Speed limit reduction from 60 to 50 km/h and pedestrian injuries.

Auteur(s)
Walz, F.H. Hoefliger, M. & Fehlmann, W.
Jaar
Samenvatting

After the introduction of a 50 km/h speed limit, reduces from 60 km/h in the city of Zurich, the number of injured pedestrians by 20% and the fatalities by 25%. The analysis revealed that virtually the whole reduction should be attributed to the lower speed limit.

Publicatie aanvragen

7 + 12 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 22823 (In: B 22801 [electronic version only]) /73/84/ IRRD 275470
Uitgave

In: Proceedings of twenty-seventh Stapp car crash conference with international research committee on biokinetics of impacts (IRCOBI), San Diego, California, October 17-19 1983, p. 311-318, 1 fig., 5 graph., 9 tab., 30 ref.; SAE paper No. 831625

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.