Speed-reducing devices in residential areas.

Auteur(s)
Leden, L. & Andersson, K.
Jaar
Samenvatting

According to the Swedish "General Guidelines for Planning Urban Traffic Networks" speed should not exceed 30 km/ h on local streets.This can be done by short driving distances and suitable street design. On local streets providing driving distances greater than 150 m., the 30 km/h reference speed can only be expected if the street is specially designed or aligned. The following three types of speed-reducing obstacles for a signposted speed limit of 30 km/h are described in the report: 1) humps with rounded or level upper surfaces; 2) lateral displacement of the carriageway-chicanes; 3) width restriction of the carriageway.

Publicatie aanvragen

1 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 23207 /73 / IRRD 275947
Uitgave

Borlänge, Administration Nationale Sudoise de la Sécurité Routière, 1982, 26 p., 10 ref.; Rapport No. 4 - ISSN 0280-3682

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.