Stabiliteitsanalyse van spoorwegdienstregelingen.

Auteur(s)
Goverde, R.M.P.
Jaar
Samenvatting

De capaciteitsverdeling van het spoor aan de diverse vervoerders gebeurt via basisuurpatronen (BUP’s) zoals vastgelegd in de Netverklaring door ProRail. De TU Delft heeft de analysetool PETER ontwikkeld waarmee de stabiliteit van basisuurpatronen op netwerkniveau kunnen worden geanalyseerd op een transparante, non-discriminatoire, controleerbare en reproduceerbare manier. PETER (Performance Evaluation of Timed Events in Railways) gaat uit van de basisuurpatronen voor alle treinseries op het hoofdnetwerk en regionale lijnen inclusief reizigersaansluitingen, materieelkeringen en infrastructuurbeperkingen zoals opvolg- en overkruistijden. Door deze stabiliteitsanalyse mee te nemen in het capaciteitsverdelingsproces kan de stabiliteit van basisuurpatronen worden getoetst met betrekking tot netwerkafhankelijkheden en bijvoorbeeld het uitbuigen van dienstregelingspaden in het dienstregelingsontwerpproces. Aan de hand van een case-studie voor het basisuurpatroon 2007 wordt de methodiek toegelicht. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

1 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20071367 dd ST (In: ST 20071367 CD-ROM)
Uitgave

In: Verkeerskundige werkdagen 2007, Hilversum, 13 en 14 juni 2007, 11 p., 6 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.