Stellenwert des Autos in der Meinung der Kraftfahrer und in der Automobilwerbung.

Auteur(s)
Breinbauer, W. Höfner, K.J. & Schmidt, L.
Jaar
Samenvatting

By means of interviews the interest of Austrian drivers in road-traffic, problems of traffic-safety, the practical as well as the valuation of individual traffic compared to public traffic-means were investigated. The results are discussed with respect to a more effective application of mass-media communication and other measures aimed to influence people's behaviour in road traffic. Additional, the influence of automobile-propaganda, was investigated.

Publicatie aanvragen

4 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 11604 /83.2/91/ IRRD 304887
Uitgave

Wien, Kuratorium für Verkehrssicherheit / Verkehrspsychologisches Institut, 1976, 80 p. + app., graph., tab., ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.