THE STRUCTURE OF SHOPPING TRAVEL. SOME DEVELOPMENTS OF THE TRIP GENERATION MODEL.

Auteur(s)
Vickerman, R.N. & Barmby, T.A.
Jaar
Samenvatting

THE AUTHORS ANALYSE THE RELATIONSHIP BETWEEN SHOPPING EXPENDITURE AND SHOPPING TRIPS. THE THEORETICAL CONSIDERATIONS OF THE MODEL USED ARE OUTLINED TOGETHER WITH THE EMPIRICAL EVIDENCE OF THE STRUCTURE OF SHOPPING BEHAVIOUR. IT WAS FOUND THAT INCOME HAS LITTLE EFFECT ON TRIP MAKING, BUT THAT ACCESSIBILITY AND THE COST OF TRAVEL ARE IMPORTANT FACTORS.

Publicatie aanvragen

2 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
I 279850 [electronic version only] /71 / IRRD 279850
Uitgave

Journal of Transport Economics and Policy. 1984 /05. 18(2) Pp109-21 (3 Tbls.; 9 Refs.)

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.