Technologie eines schallabsorbierenden Strassenaufbaus.

Auteur(s)
Bühler, B.
Jaar
Samenvatting

The pervious asphalt wearing courses used for reducing traffic noise up till now are capable of reducing rolling noise by some 3dB. However, low frequency motor noises, predominant in slow- moving urban traffic or during acceleration, cannot be absorbed by these single- layer wearing courses. A road suitable for practical use has been developed at the University of Karlsruhe with a 45 cm thick layer construction to reduce traffic noise.

Publicatie aanvragen

4 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 31215 (In: B 31187) /22 /93 / IRRD 321535
Uitgave

In: Roads and Traffic 2000. Proceedings of the International Road and Traffic Conference, Berlin, 6- 9 September 1988, Volume V, p. 175- 180, 4 ref. Theme V: Traffic Ecology.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.