Doestelling van deze campagne was om op korte termijn, de ouders en bij uitbreiding iedereen die kinderen in de auto vervoert, sensibiliseren en ertoe aanzetten kinderen altijd vast te klikken. Het gaat hier om alle kinderen : iedereen moet klikvast zitten, ongeacht de leeftijdsklasse. Bovendien wordt de aandacht toegespitst op het gebruik van het juiste beveiligingsmiddel. Op langere termijn is het de bedoeling om tot een permanente gedragswijziging te komen en ervoor te zorgen dat het veilige gedrag tot de dagelijkse realiteit gaat behoren. De campagne, die in samenwerking met P&V Verzekeringen werd gevoerd, vond plaats van 12 maart tot 8 april 2001. De campagne wil de ouders eerst en vooral doen beseffen dat kinderen kwetsbaar zijn in de auto, en vervolgens duidelijk maken dat het risico van een ongeval altijd aanwezig is. Er werd gekozen voor een emotionele benadering. Men vertrekt van voor de doelgroep herkenbare situaties in de auto, om daarna op een interpellerende, pakkende manier, de kwetsbaarheid van kinderen te benadrukken. Dit zou de doelgroep moeten leiden tot het besef dat kinderen altijd vastgeklikt dienen te worden. Dit rapport bevat de evaluatie van deze campagne.
Samenvatting