A unified traffic flow theory model for two lane rural highways.

Auteur(s)
Werner, A. & Morrall, J.F.
Jaar
Samenvatting

This paper presents the "Unified Traffic Flow Model", a new approach to the problem of determining the level of service of rural two- lane highways. This method bases level of service primarily on speed and the ability to pass slower moving vehicles, which is dependent on the demand for passing in the main stream where sufficient passing sight distance is permitted by road geometry.

Publicatie aanvragen

3 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 29399 (In: B 29371) /71 / IRRD 286241
Uitgave

In: Transportation toward the year 2000. Proceedings of the International Transport Congress, Montreal, Canada, September 23- 27, 1984, p.B95- B115, 8 ref. Volume V: Special Sessions and Workshops.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.