Untersuchungen über die Wirksamkeit von Kraftfahrzeug- Sicherheitsgurten bei schrägem Aufprall.

Auteur(s)
Hontschik, H.
Jaar
Samenvatting

Since cars involved in accidents often are not subject to frontal, but to oblique impact, the efficacy of safety belts bas been examined by means of a dummy on a catapult seat, whose upper part could be turned with respect to the carriage thus permitting to simulate obligee impact. The freedom of the dummy and the spatial arrangement corresponded to the conditions in the medium-sized passenger cars. Results are given.

Publicatie aanvragen

12 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 801 fo /91.2
Uitgave

Düsseldorf, VDI-Verlag GMBH, 1964. 30 cm., 15 blz., afbn., tabn. tekn. Uit: Deutsche Kraftfahrtforschung und Strassenverkehrstechnik (1964) Heft 168, p. 1-15

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.