Verbindend vermogen van luchthavens in de USA en EG.

Auteur(s)
Wit, J. de & Veldhuis, J.
Jaar
Samenvatting

After deregulation US domestic airlines have rapidly transformed their linear networks into hub & spoke systems. The main economic forces behind this process are indicated in this paper. For the quality of these networks however hub connectivity is a crucial factor. Therefore airport connectivity ratios are presented revealing fundamental differences between European and American airports. Also an intermodal concept of airport connectivity in the EC is explored.

Publicatie aanvragen

1 + 14 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 32187 (In: B 32117 [electronic version only]) /72 / IRRD 847409
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1991, Deel IIb: Niet-themabijdragen, p. 1321-1340, 9 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.