Verkeersedukatie in oefenplaatsen : literatuuroverzicht.

Auteur(s)
Rothengatter, T.
Jaar
Samenvatting

There is a considerable disagreement about, the effectiveness of the use of traffic training gardens within the frame-work of traffic education. It is therefore useful to review the existing experimental data. Four variables are important (1) the training condition or situation (where), (2) the learning objectives or tasks (what); (3) the learning method (how); and (4) the age (who). The results of the experiments are mostly opposite, but it is shown that the real traffic situation is better fitted for the learning of pedestrian behaviour than a traffic training garden.

Publicatie aanvragen

2 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 10804 /83.5/ IRRD 223927
Uitgave

Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, 1976, 13 p., tab., ref.; Rapport No. VK-76-05.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.