Verkeerslawaai (1).

Auteur(s)
Jager, W.G. de
Jaar
Samenvatting

Velocity and vehicle type affect traffic noise. The maximum noise level permitted should be internationally lowered. Wet road surfaces, slopes, surrounding buildings and crossings with traffic lights cause more noise. Radial tyre and rough road surfaces promote safety, but produce more noise. Overgrowth and porous materials can diminish the south level. The concept law on noise, by which sound zones are established alongside the roads, is described. For the second and third article on the same subject see B 14894 and 14895.

Publicatie aanvragen

4 + 11 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 14893 T /93.1/93.3/ IRRD 241895
Uitgave

Polytechnisch Tijdschrift Bouwkunde Wegen- en Waterbouw, Vol. 33 (1978), No. 1 (januari), p. 45-51, 6 graf., 5 tab.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.