Verkeersonderzoek 2e Daalsedijk. In opdracht van NS Vastgoed.

Jaar
Samenvatting

NS Stations overweegt het huidige bedrijventerrein ‘2de Daalsedijk’ in Utrecht te herontwikkelen tot een gemengd stedelijk gebied met zowel woonfuncties als bedrijvigheid. NS Stations heeft Goudappel Coffeng BV gevraagd de verkeerseffecten van het te ontwikkelen gebied 2de Daalsedijk in Utrecht te bepalen. Het doel van de studie is om een gedegen en onderbouwde uitleg te kunnen geven van de verkeerskundige inpassing van de ruimtelijke ontwikkelingen ‘2de Daalsedijk’. De berekeningen naar de verkeerseffecten van de 2de Daalsedijk zijn eerder met het verkeersmodel van de gemeente Utrecht uitgevoerd. In deze berekeningen is toen uitgegaan van een knip voor autoverkeer ter hoogte van de Monicabrug en een knip voor het autoverkeer tussen de Daalsetunnel en de Amsterdamsestraatweg. Nieuw beleid van de gemeente Utrecht leidt er echter toe dat onder andere er geen knip meer plaatsvindt, maar een zogenaamde knijp op de Monicabrug. Dit houdt in dat maar een deel van het effect van de knip wordt gerealiseerd. Aan Goudappel Coffeng BV is daarom gevraagd in beeld te brengen wat de gevolgen voor de ontsluiting van de 2de Daalsedijk zijn bij de hiervoor genoemde beleidswijzigingen van de gemeente. Wederom is gebruik gemaakt van het verkeersmodel van de gemeente Utrecht. Nu is echter gekozen voor de variant ‘knijp Monicabrug’. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

8 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20190475 ST [electronic version only]
Uitgave

Deventer, Goudappel Coffeng, 2015, 22 p.; NSG012/Bkd

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.