Verkeersvaardigheidstraining met virtual reality voor basisschoolleerlingen : evaluatie van het WegWijs VR-experiment.

Auteur(s)
Wijlhuizen, G.J. & Kint, S. van der
Jaar
Samenvatting

Dit rapport bevat de evaluatie van een experiment waarin basisschoolleerlingen met een trainings-app spelenderwijs verkeerssituaties kunnen oefenen in een Virtual Reality (VR)-omgeving. De vraag daarbij was of en hoe deze training bijdraagt aan hun kennis, inzicht, houding en bewustzijn ten aanzien van verkeersveiligheid, en aan hun verkeersvaardigheid zoals die wordt getoetst in een VR-omgeving.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20180395 ST [electronic version only]
Uitgave

Den Haag, SWOV - Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, 2018, 87 p., 14 ref.; R-2018-12

SWOV-publicatie

Dit is een publicatie van SWOV, of waar SWOV een bijdrage aan heeft geleverd.