Verkeersveiligheid vanuit de rendement benadering.

Auteur(s)
Hoog, P. van 't.
Jaar
Samenvatting

Short term road safety policy traces bottlenecks and reacts quickly aiming at maximum profit, sometimes disregarding adverse effects elsewhere. A long term policy tries to bring coherence into the traffic infrastructure system through directives, norms etc which may lead to investments without direct effects like a decrease in the number of accidents. The author describes the computer program effect which enables politicians and technicians to give priority to measures which gave most value for money. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

3 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 22356 T /71 /72 / IRRD 271129
Uitgave

In: Verkeerskunde, Vol. 14 (1983), No. 7 (juli), p. 344-345, 2 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.