Versnel het openbaar vervoer en verlies reizigers : het risico van kortere reistijden in het spoorboekje.

Auteur(s)
Schaafsma, A.
Jaar
Samenvatting

An operator of public transport services attempts to reduce the door-to-door travel times in order to compete better with the private car. However, only a limited part of public transport travel time can be influenced directly. Planning margins in the running time of the train and the transfer time must be as little as possible to minimize the published travel time. These planning margins compensate, however, the perturbations in the operation of a train service. When planning margins are reduced, punctuality and reliability will diminish. This finally results in a decrease in the number of train travellers, as shown in a case. The reason is that more passengers will miss the connecting train and the extra travel time weighs relatively heavily. (A)

Publicatie aanvragen

1 + 5 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 7008 (In: C 6992 [electronic version only]) /72 / IRRD 887597
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1996 : beheersbare mobiliteit : een utopie ? : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 28 en 29 november 1996, deel 1, p. 263-279, 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.