Vervoersregio's: theoretische kanttekeningen bij samenwerking.

Auteur(s)
Witbreuk, M.J.G.
Jaar
Samenvatting

The Dutch government has launched incentives to create new regional public authorities (transport regions) to enable a more coherent and efficient transport policy. The theories of Olson and Ostrom are used to discuss and describe this reorganization process. An attempt is made to discuss governmental objectives of living with traffic and accessibility as public goods or common pool resources (divided in resource systems and resource units). The two theories are used to describe, explain and predict success or failure of the policy with regard to the objectives. It is concluded that failure, rather than success, should be expected.

Publicatie aanvragen

7 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3474 (In: C 3398 [electronic version only]) /72 / IRRD 871609
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1994 : implementatie van beleid : de moeizame weg van voornemens naar actie : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 24 en 25 november 1994, Deel 3, p. 1395-1412, 3 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.