Vervoerwijzekeuze en motivatie, een nieuwe aanpak binnen de vervoersplanologie.

Auteur(s)
Hoekstra, W.A. & Mak, W.K.
Jaar
Samenvatting

Public transport companies have to change into commercial companies. This process goes on step by step. This paper introduces a model in which this change can be described in company orientation terms. This means that other disciplines must be used, especially the marketing discipline. Based on a general accepted philosophy, it is argued that a complete company policy needs marketing research in terms of product knowledge, product appreciation and public image of the company. This paper also gives a short overview of recent marketing research of the public transport company of the municipality of Rotterdam (RET).

Publicatie aanvragen

4 + 6 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 2419 (In: C 2414 [electronic version only]) /72 / IRRD 862281
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1993 : grenzen aan de vervoersplanologie, Rotterdam, 26 november 1993, deel 1, p. 85-101, 9 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.