Vervoerwijzekeuzemodellen met carpooling

Auteur(s)
Daly, A. Jong, G. de & Brohm, K.A.
Jaar
Samenvatting

As in many other mode choice models, the alternatives for home to work travel in the Amsterdam traffic model are public transport, cycle, car driver and car passenger. This model structure precludes a proper assessment of policy measures aimed at promoting carpooling. A model which does not have this drawback, and which can still be used to forecast the number of cars, is a model with the following alternatives: public transport, cycle, drive alone, carpool driver, carpool passenger. This model (of multinomial logit form) was estimated on Amsterdam data.

Publicatie aanvragen

14 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 30768 (In: B 30751 [electronic version only]) /72 / IRRD 835871
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1990, p. 319-338

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.