Vervolgonderzoek naar "De relatie tussen openbaar vervoer en mobiliteit in kleine kernen".

Auteur(s)
Knippenberg, C.van
Jaar
Samenvatting

In an earlier report the effects are described of decreasing the number of public transport journeys per day in rural areas or low density areas. The study made an estimation of the effects of decrease from 29 journeys per day to 11 and 4 journeys per day. The decrease to 7 is studied in this report. It showed a rather great negative influence on the mobility of inhabitants of such areas, but this negative influence can be minimized when the wishes of the passengers as regards the time of departere, are better considered.

Publicatie aanvragen

8 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 24308 [electronic version only] /72/ IRRD 284815
Uitgave

Haren, Rijksuniversiteit Groningen, Verkeerskundig Studiecentrum VSC, 1984, 25 p., graph., tab., ref.; VK-84-15.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.