Vluchtstroken in tunnels nodig?

Auteur(s)
Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK, Werkgroep Directie Sluizen en Stuwen
Jaar
Samenvatting

Tot nu toe zijn in ons land bij de aanleg van diep gelegen tunnels in autosnelwegen géén vluchtstroken toegepast. Weliswaar zijn in de Vlake- en de Prinses Margriettunnel thans vluchtstroken aanwezig, doch beide tunnels zijn ontworpen op een toekomstige uitbreiding van de aansluitende wegen tot 2x3 rijstroken (thans 2x2 rijstroken). Het feit dat voor de bewaking van de technische installaties (verlichting, ventilatie, pompen, elektriciteitsvoorziening e.d.) reeds vanaf de inbedrijfneming van de eerste verkeerstunnels sprake is van een permanente bemanning, heeft een voorname rol gespeeld bij de beslissing tot het weglaten van de vluchtstroken. (Author/publisher)

Publicatie aanvragen

14 + 0 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
20060740 ST [electronic version only]
Uitgave

Rotterdam, Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Dienst Verkeerskunde DVK, 1981, 35 p. + app., 6 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.