Voetgangersvriendelijk openbaar vervoer-knooppunten : een onderzoek naar bewegingsvrijheid en veiligheid van voetgangers op openbaar vervoer-knooppunten. Stageverslag Universiteit van Amsterdam in opdracht van De Voetgangersvereniging.

Auteur(s)
Beusekom, D. van
Jaar
Samenvatting

In The Netherlands and other European countries motorised traffic has grown substantially since the introduction of the automobile. Space for pedestrians has been curtailed on behalf the automobile. Public transport can reduce motor traffic. Offering space for pedestrians will be necessary to realise a safe network of footways. Bus stations and main railway connections should be designed in a way so that passengers can wait or change in a safe and pleasant environment. The quality of bus- and railway stations is important to persuade people to travel by public transport instead of by car. (A)

Publicatie aanvragen

6 + 11 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
981956 ST
Uitgave

's-Gravenhage, De Voetgangersvereniging, 1998, X + 84 p., 33 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.