Voorbeeld van een stedelijke ongevallenanalyse.

Auteur(s)
Golstein, H.M.
Jaar
Samenvatting

Using data from VOR the municipality of Nijmegen did some statistical research. Some conclusions are that cycle tracks with own right of way should have their own traffic light phases at controlled intersections. Pedestrians, trucks and bicyclists/mopeds are most involved in accidents. Residential areas, built between 1945 and 1960 are most dangerous because of the unstratified road system. In newer areas accidents involving slow traffic are numerous.

Publicatie aanvragen

17 + 2 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
B 13706 T /81/ IRRD 237220
Uitgave

Verkeerskunde, Vol. 29 (1978), No. 10 (oktober), p. 471-474, 5 fig., 1 graph., 7 tab.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.