Voordelen door integratie van parkeren in het planproces.

Auteur(s)
Martens, P.
Jaar
Samenvatting

Bij nieuwe gebiedsontwikkelingen vergt faciliteren van de parkeerbehoefte veel ruimte en/of investeringen. Elk deelplan met eigen functies heeft zijn eigen behoefte met piekbelastingen op verschillende tijden of dagen. Zonder integrale aanpak leidt dit tot veel inefficiënt gebruikte parkeervoorzieningen. Randvoorwaarden worden in de presentatie uitgelegd. Bewezen successen van deze integrale aanpak vereisen flankerende maatregelen: • Maatwerk in het vertalen van parkeerkencijfers naar het aantal te bouwen parkeerplaatsen voor alle functies gezamenlijk. • Een enigszins passende fasering van deelplannen in het gebied. • Instellen van een lokale "marktmeester" die alle aanbiedende en vragende partijen bedient. • Regulering van parkeren in de openbare ruimte: parkeerregulering c.q. betaald parkeren met handhaving. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20130082 kkk ST (In: ST 20130082 [electronic version only])
Uitgave

In: Nationaal verkeerskundecongres 2012, Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch, 31 oktober 2012, 4 p.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.