Waar is welke rotonde-variant het veiligst ? : onderzoek naar de verkeersveiligheid van het langzaam verkeer op rotondes "nieuwe stijl" + bijlagen. Afstudeerverslag Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer NHTV, Tilburg.

Auteur(s)
Lubbers, T.
Jaar
Samenvatting

This research tries to establish a classification of the "new style" roundabout in the Netherlands, with regard to cyclist provisions. The main characteristics of this type of roundabout are the priority for the traffic on the roundabout, and one-lane entries and exits with a radial approach to the equally one-lane roundabout. The classification is based on road categories, function and driving task. In areas with a flow function, a roundabout with separated cycle path seems the safest solution. This is confirmed by the victims for this type of roundabout. In a residential area, a roundabout without any specific provision for cyclists appears to be the safest solution (not significant). In an area with an access function, forming the transition between residential and flowing traffic, a roundabout with an integrated cycle path seems the safest solution, though this has not been proved in this study. (A)

Publicatie aanvragen

4 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 20206 [electronic version only] /82 /
Uitgave

Tilburg, Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer NHTV, 1993, 38 + 36 p., 9 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.