Wanneer is een verkeers- en vervoerssysteem duurzaam ?

Auteur(s)
Wee, G.P. van
Jaar
Samenvatting

Since the end of the eighties sustainable development is the leading principal for the Dutch environmental policy. Sectoral emission targets are based on the principle that all sectors have to contribute more or less to the same extend to emission reductions. However, political choices about emission goals per country and within countries per sector as well as measures should be based on a trade off between environmental and societal goals (for example economic goals). At present, this is only partly done. There fore, it is not possible to say whether or not a traffic and transport system for a country is 'sustainable', or better: a equitable choice between environment and economy.

Publicatie aanvragen

1 + 11 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3471 (In: C 3398 [electronic version only]) /15 /72 / IRRD 871606
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1994 : implementatie van beleid : de moeizame weg van voornemens naar actie : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 24 en 25 november 1994, Deel 3, p. 1343-1360, 9 ref.

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.