Werken aan het spoor : de ruimtelijk-economische ontwikkelingen van stationslocaties.

Auteur(s)
Booij, J.T. Romkema, S.A. & Verkennis, A.W.
Jaar
Samenvatting

This study aims at determining whether an unequivocal relation exists between the station as a transport junction and the station as a business location. One required effect is the observed clustering of office activities around the stations. Since local policy explicitly aims at concentrating activities with high visitors and labour intensity around stations. An unwanted effect is that stations appear to have no effect on the development of business establishments and hardly changed the modal split of employees in either business or home to work traffic. A final remark is that for the development of station zones the attention should not be limited to access the public transport, but include access by car transport, but include access by car and parking facilities. Then the greatest structuring effect of station zones can be expected. (A)

Publicatie aanvragen

5 + 1 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.

Publicatie

Bibliotheeknummer
C 3424 (In: C 3398 [electronic version only]) /72 / IRRD 871559
Uitgave

In: Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk CVS 1994 : implementatie van beleid : de moeizame weg van voornemens naar actie : bundeling van bijdragen aan het colloquium gehouden te Rotterdam op 24 en 25 november 1994, Deel 2, p. 449-464

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.