Werkgevers willen niet-vrijblijvend mobiliteitsmanagement : puntensysteem uitgesteld.

Auteur(s)
-
Jaar
Samenvatting

Sinds de introductie in de jaren tachtig richt mobiliteitsmanagement zich op woon-werk en zakelijk verkeer (vervoermanagement). Na een snelle start haakte het bedrijfsleven af, onder meer door het accent op overheidsbaten (CO2, het algemene fileprobleem) en te weinig op baten voor werkgevers. De oorspronkelijk aanpak maakt steeds meer plaats voor een zakelijke en professionele benadering, gericht op de wederzijdse voordelen voor werkgevers en overheden. Dit vraagt een andere rol van overheden: van stimuleren naar samenwerken als dit meerwaarde heeft voor beide partijen. Een bekend probleem is dat mobiliteit voor werkgevers geen hoofdzaak is en dat er vaak heel wat nodig is om dit onderwerp op de agenda te krijgen. Zowel de ministeries van VROM en Verkeer en Waterstaat als de werkgeversorganisaties willen dat veranderen. De manier waarop is onderwerp van discussie. Dit bericht gaat in op de baten voor werkgevers en overheden en op recente ontwikkelingen. (Author/publisher)

Publicatie

Bibliotheeknummer
20072397 ST [electronic version only]
Uitgave

Rotterdam, Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), 2007, 2 p.; KpVV Bericht, informatiebulletin over actuele verkeers- en vervoerontwikkelingen ; Nummer 51

Onze collectie

Deze publicatie behoort tot de overige publicaties die we naast de SWOV-publicaties in onze collectie hebben.